Duurzame succesvolle bedrijfsprocessen vinden plaats in een cultuur waarin medewerkers presteren omdat ze trots op hun bedrijf zijn. Is op dat vlak winst te boeken?
Bij Enterprise Excellence gaat het niet alleen om het ontwikkelen van kennis en vaardigheden, zoals met trainingen en workshops en verbetertrajecten. Ook die diepere laag komt aan bod, met vragen als: Waarom wil ik hier werken? Wat is ons gezamenlijke doel? Hoe gaan we met elkaar om?
Processen in bedrijven zijn te vergelijken met een ijsberg: boven water zijn uitingen zichtbaar zoals technologie, tools, technieken, processen en procedures. Als het daar misgaat, kun je met lean-, communicatie- en teamtrainingen een prima resultaat bereiken.
Onder water zit een deel dat je niet ziet. Dat is waar het misgaat bij organisaties die training na training volgen, maar de resultaten op de lange termijn tegenvallen. Dat deel gaat over het gedrag en de betrokkenheid van de medewerkers. Of alle neuzen dezelfde kant op staan. Is bijvoorbeeld jouw bedrijfsstrategie bij alle medewerkers bekend en zijn ze er enthousiast over?
Enterprise Excellence is een aanpak die niet alleen de bovenkant, maar ook de onderkant aanpakt. Doeltreffend en effectief.
Interesse? Een keer sparren?